תכונה אחת היא Google Glossary. זהו מנוע חיפוש שמחפש את המילים המבוקשות בכל המילונים והמונחונים באינטרנט, במקום לחפש בכל האתרים, כפי שעושה המנוע הראשי. כלומר, רשימת התוצאות המתקבלת היא פירושים למילה שחיפשנו, וקישורים למילונים שבו נמצאו המילים, כדי שנוכל לוודא שמדובר במילון מתאים, ולא במילון מתחום לא רלוונטי. דוגמה לתוצאות חיפוש למונח Lymph node.

התכונה השניה היא חיפוש ממוקד לאתרים בשפה מסוימת. במקרה שלי, שמרתי לי בסרגל הכלים קיצור דרך לחיפוש באתרים בעברית. האפשרות הזאת הופכת את גוגל למילון דו-לשוני. למשל, כשאני מתרגמת לעברית, ונתקלת בשם בלטינית, כגון Agamidae, אני יכולה מיד להקליד אותו ולבקש חיפוש רק באתרים בעברית, מכיוון שבאתרים האלה, אם מופיע השם הלטיני יהיה לידו (אולי בסוגריים) השם בעברית, או הסבר. באותה צורה אפשר לחפש כל מילה אחרת. סוג החיפוש הזה מתאים במיוחד במקרים בהם סביר להניח שהמונח באנגלית יתלווה לעברית - למשל, במקרה של מילים מקצועיות (Otitis media) או חדשות (Outsourcing), שמות בלטינית (Agamidae), סוגי ספורט (Bongo board), או מונחים מתחומים שאין לנו בעברית, כגון ספורט חורף (Snowboard). וכן, גם אחרי שכביכול נמצא המונח הרצוי צריך להפעיל תושיה, לבדוק שהאתר שבו נמצאה מילת החיפוש הוא מקור אמין, לבדוק ביותר ממקור אחד, וכן הלאה.

בחזרה לעמוד הראשי

 

________________________________
© כל הזכויות שמורות לחגית רוזנס
משחק מילים